30 października 2018
Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Dobry Wzór 2018
Butelka wódki Björn została jednym ze zwycięzców jubileuszowej 25. edycji konkursu Dobry Wzór. Instytut Wzornictwa Przemysłowego wyróżnia w ten sposób najlepiej zaprojektowane produkty i usługi dostępne na polskim rynku. To pierwsza butelka mocnego alkoholu, która zwyciężyła w kategorii „Grafika użytkowa i opakowania”.
25 października w Warszawie zostały wręczone nagrody w jubileuszowej 25. edycji konkursu Dobry Wzór. W kategorii „Grafika użytkowa i opakowania” wśród zwycięzców jury wyłoniło czarną butelkę wódki Björn, która zdecydowanie wyróżnia się wśród innych produktów z branży spirytusowej.
– Jury zwróciło uwagę na doskonałe zgranie stylu opakowania, jego matowej czerni i głębokiego reliefu z walorami trunku. Ta doskonale zaprojektowana butelka naprawdę komunikuje wartości produktu – co jest podstawowym zadaniem dobrej grafiku użytkowej – uzasadniło jury swój wybór.
Opakowanie wódki czystej Björn pokrywa charakterystyczna liternicza tekstura inspirowana wyglądem run ciosanych w kamieniu. Opakowanie zachęca też do interakcji – żeby odczytać historię króla Wikingów, którą opowiada butelka trzeba kilkukrotnie obrócić produkt. Butelka doskonale komunikuje wyjątkową moc trunku i jego męskość. Dzięki siedmiokrotnej destylacji alkohol jest wysokiej jakości bez żadnych zanieczyszczeń chemicznych (0 ppm). Wódka dostępna jest w dwóch wersjach, czarnej o 45-procentowej zawartości alkoholu oraz matowo-białej o mocy 40 procent.
– Butelka Björn doskonale wpisuje się w światowe trendy we wzornictwie, jej design jest niepowtarzalny, innowacyjny, nowoczesny – mówi Andrzej Zalewski, Dyrektor Marketingu BZK Alco. – Zdecydowanie wyróżnia się na półce sklepowej wśród konkurencyjnych produktów – dodaje. Przedstawiciele spółki podkreślają polskość marki, zarówno koncepcji, projektu, formy, jak i kapitału. Szklane opakowanie powstało w Polsce, podobnie jak trunek, który zawiera nagrodzona butelka.
– Wdrożenie butelki wymagało niezwykłej precyzji od projektantów i inżynierów – mówi projektantka butelki Magdalena Jabłońska ze studia Spiritus Movens. – Trzeba było przemyśleć każdy, nawet najmniejszy element opakowania. Autorka projektu twierdzi, że dzięki aktywnej współpracy z klientem i producentem szkła udało się osiągnąć bardzo ciekawy efekt wdrożeniowy, innowacyjny na polskim rynku.
Z wzorniczego punktu widzenia projekt butelki marki Björn stanowił wyjątkowe wyzwanie. Kształt musiał odzwierciedlać koncept z silnym, prostym przekazem i jednocześnie zdecydowanie wyróżniać się na tle produktów konkurencyjnych. W głęboko grawerowanej powierzchni, która otacza cały korpus butelki, musiały powstać m.in. płaskie miejsca na kod paskowy i etykiety. Ważny był każdy detal, w tym nawet długość pojedynczego słowa w tekście opasującym kilkukrotnie opakowanie.
Butelka Björn to pierwsze opakowanie mocnego alkoholu, które znalazło się zarówno w gronie finalistów, jak i zwycięzców w kategorii „Grafika użytkowa i opakowania”. W tegorocznej edycji zgłoszono blisko 200 produktów. Jury konkursu podczas uroczystej gali wręczenia nagród przyznało wyróżnienia w dziewięciu kategoriach: Dom, Praca, Sfera Publiczna, Usługi, Nowe technologie, Grafika użytkowa i opakowania, Nowe materiały produkcyjne, Transport i komunikacja, Moda i akcesoria. Wszystkie zakwalifikowane do finału i nagrodzone projekty można już oglądać na pokonkursowej wystawie.
Dobry Wzór to konkurs o ugruntowanej pozycji na polskim rynku, organizowany od 1993 roku przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Jego ideą jest wyłonienie najlepiej zaprojektowanych produktów i usług dostępnych na polskim rynku. Przedsięwzięcie wspierają najważniejsze instytucje publiczne, takie jak m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
„Złota Innowacja” FMCG 2024 dla likieru marki Adam Mickiewicz
Złote Medale Warsaw Spirits Competition dla likierów marki Adam Mickiewicz
Jury przyznało aż dwa złote medale likierom mlecznym wyprodukowanym przez BZK Alco