Strona zawiera materiały reklamowe napojów alkoholowych, które przeznaczone są wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Strona jest dostępna tylko dla użytkowników pełnoletnich.

Potwierdź poniżej, że jesteś osobą pełnoletnią podając datę swojego urodzenia:

Przepraszamy, ale format daty jest niepoprawny.

Korzystaj z alkoholu odpowiedzialnie.
BZK Alco wspiera politykę odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

Aktualności

30 października 2018

Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Dobry Wzór 2018

Butelka wódki Björn została jednym ze zwycięzców jubileuszowej 25. edycji konkursu Dobry Wzór. Instytut Wzornictwa Przemysłowego wyróżnia w ten sposób najlepiej zaprojektowane produkty i usługi dostępne na polskim rynku. To pierwsza butelka mocnego alkoholu, która zwyciężyła w kategorii „Grafika użytkowa i opakowania”.

25 października w Warszawie zostały wręczone nagrody w jubileuszowej 25. edycji konkursu Dobry Wzór. W kategorii „Grafika użytkowa i opakowania” wśród zwycięzców jury wyłoniło czarną butelkę wódki Björn, która zdecydowanie wyróżnia się wśród innych produktów z branży spirytusowej.

– Jury zwróciło uwagę na doskonałe zgranie stylu opakowania, jego matowej czerni i głębokiego reliefu z walorami trunku. Ta doskonale zaprojektowana butelka naprawdę komunikuje wartości produktu  – co jest podstawowym zadaniem dobrej grafiku użytkowej – uzasadniło jury swój wybór.

Opakowanie wódki czystej Björn pokrywa charakterystyczna liternicza tekstura inspirowana wyglądem run ciosanych w kamieniu. Opakowanie zachęca też do interakcji – żeby odczytać historię króla Wikingów, którą opowiada butelka trzeba kilkukrotnie obrócić produkt. Butelka doskonale komunikuje wyjątkową moc trunku i jego męskość. Dzięki siedmiokrotnej destylacji alkohol jest wysokiej jakości bez żadnych zanieczyszczeń chemicznych (0 ppm). Wódka dostępna jest w dwóch wersjach, czarnej o 45-procentowej zawartości alkoholu oraz matowo-białej o mocy 40 procent.

– Butelka Björn doskonale wpisuje się w światowe trendy we wzornictwie, jej design jest niepowtarzalny, innowacyjny, nowoczesny – mówi Andrzej Zalewski, Dyrektor Marketingu BZK Alco. – Zdecydowanie wyróżnia się na półce sklepowej wśród konkurencyjnych produktów – dodaje. Przedstawiciele spółki podkreślają polskość marki, zarówno koncepcji, projektu, formy, jak i kapitału. Szklane opakowanie powstało w Polsce, podobnie jak trunek, który zawiera nagrodzona butelka.

– Wdrożenie butelki wymagało niezwykłej precyzji od projektantów i inżynierów – mówi projektantka butelki Magdalena Jabłońska ze studia Spiritus Movens. – Trzeba było przemyśleć każdy, nawet najmniejszy element opakowania. Autorka projektu twierdzi, że dzięki aktywnej współpracy z klientem i producentem szkła udało się osiągnąć bardzo ciekawy efekt wdrożeniowy, innowacyjny na polskim rynku.

Z wzorniczego punktu widzenia projekt butelki marki Björn stanowił wyjątkowe wyzwanie. Kształt musiał odzwierciedlać koncept z silnym, prostym przekazem i jednocześnie zdecydowanie wyróżniać się na tle produktów konkurencyjnych. W głęboko grawerowanej powierzchni, która otacza cały korpus butelki, musiały powstać m.in. płaskie miejsca na kod paskowy i etykiety. Ważny był każdy detal, w tym nawet długość pojedynczego słowa w tekście opasującym kilkukrotnie opakowanie.

Butelka Björn to pierwsze opakowanie mocnego alkoholu, które znalazło się zarówno w gronie finalistów, jak i zwycięzców w kategorii „Grafika użytkowa i opakowania”. W tegorocznej edycji zgłoszono blisko 200 produktów. Jury konkursu podczas uroczystej gali wręczenia nagród przyznało wyróżnienia w dziewięciu kategoriach: Dom, Praca, Sfera Publiczna, Usługi, Nowe technologie, Grafika użytkowa i opakowania, Nowe materiały produkcyjne, Transport i komunikacja, Moda i akcesoria. Wszystkie zakwalifikowane do finału i nagrodzone projekty  można już oglądać na pokonkursowej wystawie.

Dobry Wzór to konkurs o ugruntowanej pozycji na polskim rynku, organizowany od 1993 roku przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Jego ideą jest wyłonienie najlepiej zaprojektowanych produktów i usług dostępnych na polskim rynku. Przedsięwzięcie wspierają najważniejsze instytucje publiczne, takie jak m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.